website hit counter

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities.

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

1.DIERENPENSION: De eigenaar en medewerkers van het Chihuahua Hotel Chicka Tjieka , die de tijdelijke huisvesting en verzorging van gastdieren aanbiedt.

2.KLANT:De persoon die bij het Chihuahua Hotel de reservering heeft gemaakt.

3.GASTDIER: Het huisdier, Chihuahua/Chihuahua Kruizing of Pommeriaan van de klant, waarvoor de reservering wordt/is gemaakt.

4.RESERVERING: De afspraak tussen Chihuahua Hotel en klant om het gastdier gedurende een vooraf overeengekomen periode te huisvesten en te verzorgen, tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het gastdier geldende tarief.Bij wijziging/verlening van de gereserveerde periode tijdens het verblijf van gastdier blijven de algemene voorwaarden van de bijgekomen dagen ook van kracht.

5.VACCINATIES: De op het moment van de gereserveerde periode geldende vaccinatieverplichtingen, waarover het dierenpension de klant informeert en waaraan de klant moet voldoen.

Artikel 2 – Algemeen.

1. Voor het verblijf van het gastdier in ons Chihuahua Hotel moet via de website het reserveringsformulier worden ingevuld en verzonden worden.U dient na een reservering altijd contact op te nemen voor bevestiging van het gewenste verblijf.
U krijgt altijd via whatsapp de bevestiging van de periode van het verblijf van u hondje.

2. De algemene voorwaarden zijn van toepassing bij elk verblijf in ons Chihuahua Hotel.

3. Bij een reservering wordt door de klant automatisch akkoord gegaan met deze algemene voorwaarden.

4. Alle gereserveerde dagen worden in rekening gebracht, ook al wordt het dier eerder opgehaald tenzij anders is afgesproken.

5. Het Chihuahua Hotel stelt bezoekers in de gelegenheid om op afspraak ons verblijf te komen bezichtigen. Ook kan dit via een FaceTime gesprek. Dit kan alleen buiten de vakantieperiodes en drukke perioden.

6. Het verblijf van het gastdier is ten alle tijden op eigen risico van de klant. De klant heeft onze gehele website gelezen en is op de hoogte van ons dagelijkse programma.

Artikel 3 – De betaling.

1. De verblijfskosten zijn de kosten van verzorging en huisvesting van het dier en de verschuldigde BTW. Het verblijf is exclusief voeding. U kunt aangeven welke voeding u wilt op het reserverings formulier.
Bij eigen meegenomen voeding zitten handelingskosten, zie actuele prijzen op het reserveringsformulier.

2. Tenzij anders is overeengekomen, vindt betaling van het openstaande bedrag plaats direct aan het einde van het verblijf, bij het ophalen van het gastdier. Dit kan contant of via een betaalverzoek.
Indien een reservering wordt geannuleerd of eventuele wijziging en/of annulering plaatsvind, tenzij het gastdier of klant in 1e graad onverhoopt ernstig ziek wordt en/of komt te overlijden.

3. Het vervroegd ophalen van het gastdier geeft geen recht op gedeeltelijke teruggaaf van de pensionprijs, tenzij anders overeengekomen.

4. De klant is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum op de ophaaldag.Het Chihuahua Hotel verstrekt of zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de klant de gelegenheid binnen 5 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.

5. Als na het verstrijken van de datum van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor gemaakte kosten zijn voor rekening van de klant.
Het Chihuahua Hotel is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. De rente is gelijk aan de wettelijke rente.

6. Het Chihuahua Hotel heeft altijd het recht om vooraf afwijkende betalingsvoorwaarden te stellen, in geval gerede twijfel bestaat dat de klant niet, te laat of niet volledig zal betalen.

Artikel 4 – De annuleringsregeling.

Bij annulering door de klant geboekte perioden gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:

-Annulering minder dan 8 weken voor aanvang van het verblijf 25% van de pensionkosten.

-Annulering minder dan 6 weken voor aanvang van het verblijf 50% van de pensionkosten.

-Annulering minder dan 4 weken voor aanvang van het verblijf of niet komen opdagen: 100% van de pensionkosten

Artikel 5 – Rechten en plichten van het Chihuahua Hotel.

1. Het Chihuahua Hotel verplicht zich tot het zorgvuldig en diervriendelijk huisvesten, voeden en verzorgen van het gastdier en zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de klant. Het gastdier slaapt voor de veiligheid in de bench zoals afgesproken.
Het chihuahuahotel is niet aansprakelijk voor eventuele opeten van een takjes/blaadjes/plantjes/zwammetjes/steentjes/schelpjes/vogelpoep oid alles wat in de natuur te vinden is op ons grote erf die het gastdier onverhoopt opeet/inslikt.

2. Het Chihuahua Hotel is gerechtigd toegang tot het pension te weigeren voor het gastdier, indien het gastdier niet beschikt over de door het pension verplicht gestelde entingen. Het gastdier dient minimaal 4 weken voor de pension periode te zijn ingeënt.voor honden de (cocktail)jaarlijkse enting en kennelhoest. Tevens ontvlooid en ontwormd voor het verblijf. Gastdieren met besmettelijke ziektes en/of aandoeningen worden niet geaccepteerd.

3. Het Chihuahua Hotel neemt buiten op onze speelweide het gastdier over en brengt het gastdier zelf naar het huiskamerverblijf. De halsband en riem krijgt klant weer mee naar huis.

4. Indien de klant zonder voorafgaand overleg met het dierenpension, het gastdier niet binnen 1 week na het einde van de reservering ophaalt, zal het dierenpension de klant per aangetekend schrijven sommeren het gastdier op te halen binnen 3 dagen. Indien de klant niet aan deze sommatie voldoet, heeft het dierenpension het recht om het gastdier naar een asiel te brengen. De klant blijft daarbij nog steeds gehouden om de uiteindelijke pensionprijs te voldoen, vermeerderd met eventuele asiel kosten.

5. Het Chihuahua Hotel is niet aansprakelijk voor schade of vermissing van persoonlijke bezittingen zoals bv halsband- en lijn, manden, kussens, speeltjes etc.

Artikel 6 – Rechten en plichten van de klant

1. De klant is verplicht bij het brengen van het gastdier of op het reserveringsformulier, alle relevante gegevens te melden die van belang zijn voor een goede en verantwoordelijke huisvesting en verzorging van het dier.

2. De klant is aansprakelijk voor schade ten gevolge van het niet vermelden van de juiste gegevens en documenten met betrekking tot het gastdier en voor schade die door afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.

3. De klant is verplicht bij het brengen van het gastdier een geldig bewijs van vaccinatie af te geven. Bij het ophalen van het gastdier wordt dit bewijs weer terug gegeven aan de klant.

4. Het gastdier dient vrij te zijn van vlooien en wormen. Indien het dierenpension bemerkt dat dit niet het geval is, zal het gastdier door het Chihuahua Hotel worden behandeld. De kosten zijn voor rekening van de klant.

Artikel 7 – Ziekte en/of overlijden van het gastdier.

1. De klant machtigt het dierenpension om in geval van ziekte van het gastdier (of een redelijk vermoeden van ziekte) of hevige diaree tijdens het verblijf op kosten van de klant een dierenarts te bezoeken en de maatregelen te nemen die nodig zijn.

2. Wanneer blijkt dat voor het herstelproces van het gastdier kostbare veterinaire maatregelen nodig zijn, wordt dit gemeld bij de klant of bij de door de klant aangewezen contactpersoon. Wanneer de hiermee verbonden contacten niet vlot tot stand kunnen komen en als gevolgd daarvan een eventuele vertraging optreedt in de behandeling van het gastdier, kan het dierenpension dit niet worden toegerekend.
Mocht het gastdier-teefje loops worden, wordt zij het gehele verblijf gescheiden van de groep en zal zij verblijven met een select groepje dames.Hier zijn extra kosten aan verbonden.Het Chihuahua Hotel is niet aansprakelijk mocht er onverhoopt een ongewenste dekking plaats vinden.

3.

Indien het gastdier tijdens het verblijf in het Chihuahua Hotel onverhoopt komt te overlijden, stelt deze de klant of diens contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.