website hit counter

Algemene voorwaarden


Je gaat akkoord met de volgende punten:

Artikel 1.Definities

in deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

1.Dierenpension:De eigenaar en medewerkers van Chihuahua Hotel Chicka Tjieka.

2.Klant:De persoon die een reservering maakt bij Chihuahua Hotel Chicka Tjieka.

3.Gastdier:De hond Chihuahua van de klant waarvoor de reservering wordt of is gemaakt.

4.Reservering:
De afspraak tussen ChihuahuaHotel en de klant om het gastdier gedurende een periode te huisvesten en te verzorgen tegen het op dat moment geldende tarief.
Bij wijziging of verlenging van de gereserveerde periode tijdens het verblijf van het gastdier blijven de algemene voorwaarden van toepassing ook op de extra dagen.
5.Vaccinaties:Tijdens het verblijf gelden vaccinatieverplichtingen.zie website onder stukje vaccinaties.


Artikel 2.Algemeen

1.Om een verblijf voor je chihuahua te reserveren,dien je via onze website een persoonlijk account aan te maken.Vul alle gegevens volledig en naar waarheid in en verzend je aanvraag.

2.Bij het maken van een reservering betaal je direct 30%van het totaalbedrag.
Wij ontvangen vervolgens je reserveringsaanvraag en beoordelen deze.
Zodra je reservering is goedgekeurd,ontvang je een bevestiging.

3.Bij Annulering door de klant gelden de volgende betalingsvoorwaarden:

Tot 8 weken voor aanvang van het verblijf: De aanbetaling wordt volledig terugbetaald.

Minder dan 6 weken voor aanvang van het verblijf: 30% van het totaalbedrag ( de aanbetaling) wordt in rekening gebracht.

Minder dan 4 weken voor aanvang van het verblijf of het niet verschijnen:100%van de pensionkosten worden in rekening gebracht.

Bij eerder ophalen dan de gereserveerde einddatum: Er vindt geen restitutie plaats op het resterende bedrag van de reservering.

Verblijfskosten & Betaling

De verblijfskosten omvatten de verzorging en huisvesting van je Chihuahua,inclusief de verschuldigde BTW.
Voeding is niet inbegrepen.
Via het reserveringsformulier kun je aangeven welke voeding je wenst.Indien je eigen voeding meebrengt,worden hier handelings kosten voor berekend.De actuele prijzen vind je op de website.

Betaling

Een week voor aanvang van het verblijf ontvang je per e-mail een betaalverzoek voor het resterende bedrag.Wil je liever contant betalen ? kun je dat alleen doen op de aankomstdag.

Betalingsverzuim & Incassoprocedure

Indien de klant op de aankomstdag niet heeft betaald, is er sprake van betalingsverzuim.In dit geval stuurt het Hotel een betalingsherinnering en krijgt de klant de gelegenheid om binnen 7 dagen na ontvangst van deze herinnering alsnog te voldoen.

Blijft betaling na deze termijn uit dan kan het Chihuahua Hotel overgaan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso.
Alle hiermee gemoeide kosten zijn volledig voor rekening van de klant.
Daarnaast is het hotel gerechtigd om wettelijke rente in rekening te brengen vanaf de oorspronkelijke vervaldatum van de betaling.

Voorwaarden &Verantwoordelijkheden.

Verzorging & Verblijf

Het Chihuahua Hotel verplicht zich tot zorgvuldige ,diervriendelijke huisvesting,voeding en verzorging van gastdier.We houden zoveel mogelijk rekening met de individuele wensen van de klant.Voor de veiligheid slaapt het gasdier in een bench ,zoals vooraf duidelijk is afgesproken met de klant.

Aansprakelijkheid.

Het Hotel is niet aansprakelijk voor het eten of inslikken van matrialen op ons erf zoals, takjes,blaadjes,planten,zwammen,paddestoelen,besjes,steentjes, vogelpoep oid.
Persoonlijke bezittingen zoals halsbanden,lijnen,manden en speeltjes zijn op eigen risico.

Toelating & Gezondheid

Toegang tot het pension wordt geweigerd als het gastdier niet beschikt over de verplichte vaccinaties:

*Cocktailjaarlijkse enting & Kennelhoest (minimaal 4 weken voor het verblijf toegediend).

*Het Gastdier dient vlo-en Wormvrij te zijn.Indien nodig wordt het behandeld op kosten van de klant.

*Dieren met besmettelijke ziektes of aandoeningen worden niet toegelaten.

Bij binnenkomst dient de klant een geldig vaccinatie bewijs af te geven.deze wordt bij vertrek weer meegegeven.

Brengen en Ophalen

Bij aankomst neemt het Chihuahua Hotel het gastdier over en begeleidt deze naar het binnenverblijf.
De halsband en riem worden direct meegegeven aan de klant. Indien het gastdier niet binnen een week na het verlopen van de einddatum van de gereserveerde periode wordt opgehaald,ontvangt de klant een aangetekende sommatie.Bij uitblijven van reaktie kan het dier naar een asiel worden gebracht,waarbij alle kosten voor de klant zijn.

Ziekte & Dierenarts

Bij ziekte of vermoeden van ziekte inclusief hevige diarree,heeft het Chihuahua Hotel het recht om op kosten van de klant een dierenarts te consulteren en noodzakelijke maatregelen te treffen.
Indien dure veterinaire ingrepen nodig zijn,wordt eerst contact opgenomen met de klant of diens contactpersoon.
Het pension is niet aansprakelijkvoor vertraging in de behandeling door moeilijk bereikbare contactpersonen.

Loopse Teefjes

Loopse teefjes worden gedurende het verblijf gescheiden van de reuen en verblijven in een selecte groep.Hieraan zijn extra kosten verbonden.
Het Chihuahua Hotel is niet aansprakelijk voor eventuele ongewenste dekking.

Overlijden van het Gastdier

Indien een gastdier tijdens het verblijf in het Chihuahua Hotel komt te overlijden ,zal het hotel de klant of diens contactpersoon zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen.
In overleg met de klant wordt bepaald welke verdere stappen worden ondernomen met betrekking tot het overleden dier.
Indien de klant of contactpersoon niet direct bereikbaar is ,behoudt het Hotel zich het recht voor om, indien nodig een dierenarts te raadplegen om de doodsoorzaak vast te stellen.De kosten hiervan zijn voor rekening van de klant.
Het hotel is niet aansprakelijk voor het overlijden van het gastdier,tenzij er sprake is van aantoonbare nalatigheid.

In het geval dat de klant geen specifieke instructies achterlaat of niet tijdig reageert,zal het Chihuahua Hotel handelen naar eigen inzicht in het belang van het dier en comform de geldende wet en regelgeving.